Onze eigenlijke werkzaamheden en een chill weekend - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu Onze eigenlijke werkzaamheden en een chill weekend - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu

Onze eigenlijke werkzaamheden en een chill weekend

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

20 Mei 2009 | Jamaica, Kingston

Gezien de reacties op mijn berichten denken veel mensen dat wij hier alleen maar vakantie aan het vieren zijn. De realiteit is anders: we werken heel hard aan ons project bij SWIL, vijf dagen per week. Milan heeft een goede beschrijving gemaakt van wat we nou eigenlijk precies uitspoken hier. Je kunt het lezen in zijn blog op http://milanopreis.waarbenjij.nu/?module=site&page=message&id=2987619

Afgelopen weekend (16 en 17 mei) hebben we weer eens een rustig weekend gehouden. Op vrijdagavond zijn we naar een optreden geweest van de band van Omar, een vriend van een collega van SWIL. Hij was ook bij Jamaica International Invitational. Het optreden was op het terras van bluescafé Red Bones, een café op vijf minuten rijden van ons appartement. De band speelde jazz en reggae. Onder het genot van enkele cocktails hebben we een leuke avond gehad.

De volgende dag nam Jamel ons mee naar een nieuwe supermarkt. Hij dacht dat deze misschien voordeliger zou zijn dan de supermarkt waar we tot nu toe boodschappen doen. Dit viel echter tegen, bleek bij de kassa. We hebben daarna met Jamel en zijn kinderen wat gegeten bij de Island Gril, een soort Jamaicaanse Mac.
’s Avonds zijn we hier vlakbij naar de bios geweest, naar ‘Angels and Deamons’ (de verfilming van het boek ‘Het Bernini Mysterie’ van Dan Brown, die ook ‘De DaVinci Code’ heeft geschreven). Best een goede film, beter dan het boek.
De volgende dag wilden we naar de National Gallery (een museum hier in Kingston) gaan, maar deze bleek dicht te zijn op zondag. Toen hebben we er maar een lekker luierdagje in het appartement en het zwembad van gemaakt.

Ondertussen hebben we er weer drie werkdagen op zitten. We zijn nu bezig met het golfmodel voor een periode van drie jaar te runnen. Dit vergt nogal wat rekentijd. Het programma is er waarschijnlijk pas in de loop van maandag mee klaar. In de tussentijd houden we ons bezig met een aantal andere aspecten van het project, zoals het voorbereiden van de vervolgmodellen.

Aanstaande weekend hebben we weer een lang weekend. Vreemd genoeg niet vanwege Hemelvaart, dat is geen feestdag in Jamaica. Aanstaande maandag hebben we een dagje extra vrij, vanwege de viering van Labour Day. We zijn van plan om een weekendje te gaan golfsurfen in Bull Bay, een dorpje aan zee op 15 km van Kingston. Hier is een soort van surf camp, waar je surfles kunt nemen en kunt overnachten. Ik heb nog nooit gesurft, ben benieuwd wat ik ervan ga bakken.

Tot het volgende blog!

Groetjes Robbert

• 21 Mei 2009 - 08:33

J.P.Kuiper:

Probeer het nuttige en aangename maar te verenigen,dan heb je eer van je werk en kijk later met veel plezier op deze mooie periode terug !

• 21 Mei 2009 - 19:45

Opa En Oma Drieman:

Hoi Robbert,
    Fijn dat we je ook even aan de teleoon hebben gehad.
    Natuurlijk reageren de meeste mensen op jullie over de week-ends.
    Maar ik ben er so-wie-so
    van overtuigd dat jullie ook hard werken. Per slot van rekening is dat toch jullie werkelijke doel: het zo veel en zo goed mogelijk realiseren van het project, wat mij
    toch best een moeilijk klus lijkt.
    Veel sterkte voor jullie allemaal en groetjes van ons,
    Opa en Oma

• 21 Mei 2009 - 20:37

Ma:

Hoi Robbert,

Leuk om weer wat te lezen op het blog (Contact daar buiten toch wel)..
    Ik ben benieuwd naar jullie weekend!

Liefs ma