@ Jamaica! - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu @ Jamaica! - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu

@ Jamaica!

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

09 April 2009 | Jamaica, Kingston

Hoi allemaal!

Zoals je kunt lezen, zijn we met z’n vieren veilig aangekomen in Jamaica. We hebben een hectische reis gehad, met veel administratieve bureaucratische rompslomp op de vliegvelden.

Eenmaal op het vliegveld van Kingston aangekomen, zouden we om 21.40 door Jamel, onze begeleider bij Smith Warner International Ltd. (SWIL), opgehaald worden. Hij dacht dat we met een latere vlucht aan zouden komen, dus hij was er niet. Na een telefoontje kwam hij er toch nog aan. Na wat boodschappen bij een benzinestation werden we afgezet bij ons appartement.

Het appartement is echt prima. We hebben een balkon met uitzocht op de heuvels achter Kingston. Bij het appartementencomplex, waar voor de rest alleen Jamaicanen wonen, is ook een zwembad! Dat is echt heel chill met dit warme klimaat. Het appartement op Google Maps: http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&ll=18.019273,-76.775331&spn=0.00252,0.006866&z=18&msid=103705530923176314492.00046784c2150cca627ae.

De volgende dag hebben we onze jetlag uitgeslapen. ’s Middags werden we door Jamel opgehaald en zijn we naar SWIL gereden. Daar hebben we kennis gemaakt met de werknemers. We hebben het ook gehad over het onderwerp van het project, dat tot op de eerste dag van onze reis onzeker was. We gaan de komende maanden toch werken aan het project ‘The Islands’ in Barbados. We gaan ons bezig houden met het ontwerp van een groep kunstmatige eilanden voor de kust van Barbados. Hierop komen in de toekomst dure huizen te staan. Ook gaan we kijken hoe we deze eilanden tegen het geweld van de zee kunnen beschermen. Al met al een heel vet project. Helaas gaan we niet naar Barbados om op de locatie te kijken, omdat de veldmetingen al gedaan zijn. SWIL op Google Maps: http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&ll=18.007524,-76.775068&spn=0.00252,0.006866&z=18&msid=103705530923176314492.00046784c844496ab57f2 .

De twee dagen daarna hebben we ons ingelezen in het project en een begin gemaakt van het leren van software die we bij onze berekeningen moeten gebruiken.

Nu hebben we een vierdaags weekend voor de boeg, vanwege Pasen. Dit weekend gaan we gebruiken om Kingston te verkennen en te chillen.

Foto’s van de heenreis, van ons appartement en van SWIL zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/robbertdrieman

Lees ook onze update op het blog van onze projectwebsite: http://www.oli.tudelft.nl/jamaica2009! Hier kun je ook een update van de projectomschrijving vinden.

Tot het volgende bericht!

Groetjes Robbert

• 14 April 2009 - 17:32

Ma:

Leuk om ff wat te lezen!
    Fijne werkdag!