Paasweekend - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

14 April 2009 | Jamaica, Kingston

De eerste avond van ons paasweekend werden we uitgenodigd door Jamel om mee te gaan naar een feest wat vrienden van hem hebben georganiseerd. Het was in een soort openluchtcafé. Het was een gezellige avond, gepraat met wat collega’s die er ook waren.

10-4: Goede Vrijdag begon met een heerlijke duik in het zwembad. ’s Middags hebben we een wandeling door de omgeving gemaakt. We wilden naar het Bob Marley Museum gaan, dat op 500 m van ons appartement ligt. Helaas was het gesloten, dus besloten we het de volgende dag te bezoeken. We hebben verder de directe omgeving van het appartement verkend.

11-4: Vandaag hebben we de volgende poging gedaan om het Bob Marley Museum te bezoeken. Het was open vandaag. We kregen een rondleiding van een rasta-gids om en door het voormalige woonhuis van Bob Marley.
Op de terugweg naar ons appartement werden we aangesproken door een soort van rastafari-zwerver die ons wiet wilde aansmeren. Dit hebben we vriendelijk afgewezen. Die mensen zijn heel aardig en relaxed (mede door de ’oly ’erb). We hebben nog een praatje met hem gemaakt, waarin hij ons wat tips gaf over Jamaica.

12-4: Op Eerste Paasdag besloten we van de zon te gaan genieten. We zijn naar Lime Cay geweest. Lime Cay op Google Maps: http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&hl=nl&ll=17.917932,-76.819432&spn=0.005043,0.009656&t=h&z=17.
Dit is een klein standrijk eiland voor de kust van Kingston. We zijn eerst per taxi naar Port Royal gegaan, een kustplaatsje ten zuiden van Kingston. Het verkeer is hectisch hier in Kingston. In Port Royal aangekomen, heeft onze taxichauffeur een bootje voor ons geregeld naar Lime Cay. Na een boottochtje van een kwartier kwam het eilandje temidden van de azuurblauwe Caribische Zee in zicht.
Op dit eilandje hebben we heerlijk van de zon genoten, gezwommen, gelezen. Op het eiland hebben we tussen de middag bij een typisch Caribisch tentje, gemaakt van hout en golfplaten, vers gebakken vis gegeten.

13-4: Vandaag hebben we een relaxdag gehouden, met lezen en zwemmen in het zwembad. Morgen gaan we er weer fris tegen aan bij SWIL.

Foto’s van ons weekend zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/robbertdrieman in het album ‘Paasweekend’.

Kind regards,

Robbert Drieman

• 14 April 2009 - 17:36

Ma :

Enjoy the oly erb!
    Leuk om je verslagen te lezen!

XX ma

• 14 April 2009 - 18:30

Demi:

Robbert!!

Ik geloof echt dat je het naar je zin hebt daar in Jamaica! Geniet er maar van=D
    (ook al had ik er liever zelf gezetenxD) Veel plezier nog!

• 14 April 2009 - 18:59

Veerle:

Hoi Robbert,

Leuk om weer wat van je te horen. Jeetje, volgens mij genieten jullie echt ondanks het werk wat jullie moeten gaan doen.
    Het lijkt wel vakantie, mooie witte stranden en helderblauw water. Whaw wat wil je nog meer!!!
    Robbert heel veel succes verder en ik kijk weer uit naar je nieuwe berichten en foto's.
    groetjes uit een zonnig Holland

• 14 April 2009 - 19:08

Jurjen:

Hey, hoeveel van die �oly �erb had je precies gehad dat je in "irie FM" "drieman" zag staan??

Of was het de rum waar je in alle talen over zwijgt?

Nou ja, goed te lezen dat je plezier hebt daar!

• 15 April 2009 - 07:33

Lennart:

Leuk om alles te lezen, mooie foto's ook. Ik bespeur toch wel enige mate van jaloezie bij mezelf!

Veel succes met alles.

Greetings!

• 15 April 2009 - 17:17

Rutger:

hey Robbert,

klinkt allemaal goed daar!!

En? begrijpen ze daar je frans?

Have fun!!

• 15 April 2009 - 18:36

Flip:

leuke foto's en je moet er nog meer maken leuk dat je het naar je zin heb.