De tweede werkweek in Jamaica - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu De tweede werkweek in Jamaica - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robbert Drieman - WaarBenJij.nu

De tweede werkweek in Jamaica

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

19 April 2009 | Jamaica, Kingston

Na een relaxed paasweekend begon onze tweede werkweek bij Smith Warner. Deze week hebben we ons voornamelijk bezig gehouden met verder inlezen in het project en ons verder verdiept in het computerprogramma MIKE21. Wat wel grappig is is dat we via Skype regelmatig contact hebben met Philip Warner, een van de mede-oprichters van het bedrijf. Hij woont en werkt in Canada, maar via Skype is hij nog steeds dagelijks betrokken bij de werkzaamheden van het bedrijf. Toen Jamel, onze hoofdbegeleider, een dag ziek was, voorzag hij ons via internet van de benodigde informatie.

Verder hebben we ons eens verder verdiept in de lunchmogelijkheden bij SWIL. We bestellen tot voor kort een vleesgerecht (geit, kip of rund) met rijst. Wat afwisseling is wel welkom. Er blijkt naast SWIL een winkel te zitten waar je zogenaamde patties kan halen. Dit is een broodje van een bepaald soort deeg met vlees of groente erin. Een welkome afwisseling op elke dag vlees met rijst.

Aan het einde van de week kregen we een fantastisch ontwerp voor “The Islands” te zien, dat door de architect is bedacht. Het is nu aan ons om dit ontwerp verder uit te werken met behulp van het programma MIKE21, waarmee je stromingen, golven en zandbewegingen op de zeebodem kunt berekenen.

Na deze werkweek stond ons tweede weekend voor de deur, dat in het teken zal staan van Bacchanal, het Jamaicaanse carnaval.

Milan heeft een heel leuk verhaal geschreven over de Jamaicaanse cultuur, dat je kunt vinden op http://milanopreis.waarbenjij.nu/?module=site&page=message&id=2949627

Martijn houd vanaf nu ook een fotoalbum bij, dat te vinden is op http://picasaweb.google.com/martijnmonden/jamaica2009#

Tot het volgende bericht!

Groetjes Robbert

• 20 April 2009 - 07:48

Ad Mathijssen:

Hoi Robert

Klinkt allemaal erg leuk om daar te kunnen werken. Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin.
    Jij kent ook Dini Kreté, de dame die jaren achtereen, ook op zaterdag, op de broodafdeling werkte. Sinds november vorig jaar werkte ze niet meer omdat ze erg ziek was. Afgelopen vrijdag is zij overleden. Ik wilde je dit trieste bericht toch aan je vertellen.
    Groet Ad Mathijssen

• 20 April 2009 - 08:26

Cor Drieman:

Hoi Robbert,
    Fijn, weer iets van je te horen.Blij, dat het goed met je gaat. Het lijkt me toch wel een bijzondere opgave, dat project van jullie.
    Vanmorgen was er een bericht op de T.V.nieuws-zender, dat er een kaper in een vliegtuig op het vliegveld vanJamaica was. Er zouden ongeveer honderd mensen aan boord zijn. Horen jullie daar ook iets van? hier alles goed, we zijn in ons nieuwe appartement nu helemaal geinstalleerd.
    Verder groetjes, ook van oma, en tot de volgende keer maar weer,
    Opa Drieman